Konsumpcja w innowacyjnej gospodarce
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie: I
Oprawa: miękka
Format: B5
Książka jest poświęcona aktualnym problemom społeczno-gospodarczym, relatywnie mało zbadanym, koncentrującym się na obustronnych zależnościach pomiędzy rozwojem innowacyjnej gospodarki i konsumpcji. Jej treści tworzą: teoretyczne rozważania na temat innowacyjnej gospodarki konsumpcji (część pierwsza) oraz prezentacja, analiza i ocena wyników badania empirycznego (część druga).
Książka jest skierowana do studentów i wykładowców kierunków ekonomicznych uczelni różnych typów, ale zainteresuje także praktyków menedżerów, specjalistów zajmujących się konsumpcją, rynkiem i marketingiem, a także dyrektorów firm oraz działaczy sfery społeczno-gospodarczej.
Spis treści
Wprowadzenie
1. Pojęcie i istota innowacyjnej gospodarki
1.1. Pojęcie i istota innowacyjnej gospodarki
1.1.1. Pojęcie innowacyjnej gospodarki
1.1.2. Cel(e) innowacyjnej gospodarki
1.2. Rola innowacyjnej gospodarki w zróżnicowanym rozwoju społeczno-gospodarczym
1.2.1. Znaczenie innowacji w rozwoju społeczno-gospodarczym według modelu z Davos
1.2.2. Wyzwania rozwojowe
1.2.3. Kluczowa rola innowacji w równoważeniu rozwoju społeczno-gospodarczego
1.3. Innowacyjność polskiej gospodarki. Ujęcie praktyczne
1.3.1. Zakres i uwarunkowania współczesnego rozwoju przez innowacje
1.3.2. Wskaźniki innowacyjnej gospodarki
1.3.3. Innowacyjność gospodarki w Polsce. Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw
1.3.4. Nowe aspekty badania innowacyjności gospodarki w Polsce
1.3.5. Innowacyjność polskiej gospodarki na tle innowacyjności gospodarek krajów Unii Europejskiej
2. Konsumpcja w Polsce
2.1. Konsumpcja jako siła sprawcza rozwoju społeczno-gospodarczego
2.2. Wybrane uwarunkowania konsumpcji
2.3. Zmiany w konsumpcji w skali makroekonomicznej
2.4. Zmiany w konsumpcji gospodarstw domowych
2.4.1. Poziom i struktura wydatków konsumpcyjnych
2.4.2. Konsumpcja finansowana z pozadochodowych źródeł
2.4.3. Spożycie żywności w gospodarstwach domowych
2.4.4. Wyposażenie gospodarstw domowych w przedmioty trwałego użytkowania
2.4.5. Zmiany w poziomie zaspokojenia potrzeb konsumpcyjnych
3. Zachowania rynkowe konsumentów i ich uwarunkowania
3.1. Wartości, cele i wymagania konsumentów wobec życia
3.2. Zwyczaje konsumentów i ich zachowania konsumpcyjne
3.3. Postawy konsumentów wobec nowych produktów
3.4. Czynniki wpływające na decyzje zakupu wybranych grup produktów
3.5. Czynniki wpływające na korzystanie z wybranych kategorii usług
4. Konsumpcja produktów innowacyjnych
4.1. Zainteresowanie konsumentów produktami i usługami innowacyjnymi
4.2. Wiedza konsumentów na temat produktów innowacyjnych na rynku
4.3. Korzystanie z innowacyjnych dóbr i usług
4.3.1. Stopień nowoczesności wyposażenia gospodarstw domowych
4.3.2. Korzystanie z Internetu
4.3.3. Korzystanie z innowacyjnych usług sprzedażowych
4.3.4. Stopień znajomości i akceptacji innowacyjnych technologii i urządzeń związanych z budownictwem mieszkaniowym
5. Konsument we współczesnej gospodarce
5.1. Zwyczaje zakupowe związane z produktami i usługami innowacyjnymi
5.2. Zachowania innowacyjne polskich konsumentów w opinii ekspertów
5.3. Segmentacja konsumentów ze względu na postawy wobec innowacyjności
Zakończenie
Bibliografia
Kurier FedEX | 14 zł |
Inpost Paczkomaty | 14 zł |
Kurier Inpost | 14 zł |
Odbiór osobisty | 0 zł |
Darmowa dostawa | od 250 zł |
Darmowa dostawa w Klubie Książki | od 200 zł |